Wednesday, June 19, 2013

Sebelum dan Selepas


 
taraaa......
sebab ramai yang menggedik mintak gambar sebelum dan selepas..
I godek sume pixas yang ade.
 

muka kat atas tu masa kulit I ade elegik lagi.
dagu, atas mulut ngan pipi kanan I gatal2 merah n menggelupas. Parut jerawat berterabur serata muka. tak tengok lagi kat bawah dagu ngan leher pon ade. Muka berminyak jangan cakap la. tu bersih sebab baru basuh muka tros snap pic. Motip btol.
then yg bawah tu masa dah sebulan lebih minum HKCC. muke cun sikit sebab tepek bedak. parut jerawat kat pipi still ade. elegik aje dah kurang n kering. mase tu makan seafood pon takut2. sebab nanti die naik balik gatal2..
yang kanan tu pixas terbaru I dalam beberapa hari lepas. snap dalam kereta. then aplod kat instagram.
tetibe ade kawan2 tanye.. I gune software ape edit gambar.
chehhh.... xleh trime kenyataan btoiiii.

ye.. I minum HKCC.
sebab dia ade herba2 yang merawat dan menstabilkan hormon..
tapi sebenarnye dulu minum sebab tergezut aje.. "Eh..I da bleh minum kopi dan rase kopi itu sedap..??"
HAhaHahaha
 
I Kenal HKCC dari tahun lepas dalam awal bulan 10.
betul2 minum hkcc dengan jayanya dalam bulan 11 tahun lepas gak..
 
punca yang buat I teruskan HKCC ni sebab I dah tak sakit perut time piyed lagi.
dulu piyed 3 bulan skali. skang agak2 lambat aje I minum HKCC 2-3 hari pahtu  sure piyed.
yang paling penting skali tiap kali kerja.. nak drive.. ade kursus.. ade banyak aktiviti..
mase tu HKCC tak tinggal. sebab tak letih dan tak mengantuk.
 
tapi.. kalo dasar orang tak reti disiplin makan supplement kannn???
kejap minum kejap tak..
kejap malas nak bancuh, kejap lupe.. kejap carik air oren kejap2 bizi tak menyempat nak layan stim ngan HKCC. tu sume la tu alasan..
padahal terang2 I gile makan eskrem dari minum air panas. mih3...
 
tapi.. HKCC tak tinggal la..
cuma kadang-kadang tiap2 ari minum... kadang-kadang 2 hari sekali.
datang angin gedik I, sampai ke kedai makan pon mintak air suam wat bancuh HKCC.
feel betoii ade supplement yang tak payah ikut schedule nak amek dan tak payah pantang makan neh. hahahahahaa
 
paling best bile balik kedai mak kat sepang.. letak ais dalam blender.. letak hkcc sepeket.. letak air masak. blenderrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Cappuccino blend kauuuuuu...... ade bran???
sodappppp
 
sejak akhir2 ni ramai yang tegur perubahan diri I.
da kurus sket... da cerah sket.. parut jerawat kat kiri kanan pipi da ilang.. muka da makin berseri.
elegik sepi I bile makan seafood pon dah lama tak kunjung tiba.
Alhamdulillah.. syukur..
 
 "U makan ape meh??"
*tetibe tiru iklan beras basmathi plak dah..
 
ntah lerr....
I ade amek vitamin 1000mg. pon same gak.. makan bile teringat.
I pakai krim muka safi. pakai da dekat 2 tahun krim tak abes2 lagi.. orang pakai krim muke ko pon nak pakai krim muke.. orang bli 2-3 bulan skali ko punye tak abes2 lagi.
 
  pehtu I pakai bedak Arab.. ni memang long lasting.. pakai sehari skali je.. da dekat 6 bulan pakai.
nak abes dahhh.. *yeayy
pehtu celak ngan lipstick yang ikut kaler darah tu.
 
malam2 sblom tido minum Susu Kambing Bee Pollen.
untuk tulang jugak tu.
 
asalkan mudahh.. I oke aje...
 
seblom2 ni sume tu I amalkan.. tapi minum HKCC memang tak tinggal. cuma tak berdisiplin aje.
sebab tu bile orang tanya ape yang I amalkan I tau HKCC ngan vitamin C aje.
makan vitamin tinggal2 pon I tak risau sebab HKCC ade vitamin C dah..
lagipon vitamin C tak bahaya. kalau ambil berlebihan akan digest ikut urine aje kann...
so kite bedal sumenye..
 
*gambar lama dengan elegik kat mulut*
 
 
pasal kurus..
HKCC tak bagi bonus tu kat I.
sah I memang hantu makan. rasa kenyang die tu sejam aje. lepas tu I nak mengunyah.
tapi nak mengunyah pon berpada2 la.. dah tau suke makan.. jangan la amek lemak2 kolestrol bagai. carik ler makanan yang buat kenyang tapi senang nak hadam.
bab neh I suke meratah buah.. makan makanan berkuah macam mee.. sup ayam and etc.
syukur jugak.. I tak minat makanan bersantan. boleh je nak makan tapi cepat muak.
apeponn wajib ade makanan berdekatan dalam apa jua aktiviti. hihihihhhh
 
tapi I rasa sebab minum susu kambing bee pollen tu yang buat badan I bakar kalori cepat tau..
sape tak tau bleh tanya incik Google..
susu kambing ni sebenarnye pembakar kalori yang baik tau...  
 
 
kalo tak caye klik >>>>>> sini
 
ni gambar terbaru yang paling dekat.
ade je lagi bekas jerawat tu.. tapi tak banyak... dan tak seteruk dulu dahhhhh
jerawat pon skali sekala tumbuh bila tiba musim menuai.
 
nak buat juling tak jadi plak..
*panggg skali*
 
ni la die fouder HKCC aka Haida Kamaruzaman Collagen Cappuccino.
kak Haida.. 
 
in adelah Makbed.
ejen insuran I yang memperkenalkan HKCC.
 
 
pos model skettt....
*ok cun!!


 
Call / sms/ wasap/ viber
0166603741
 
for more info. tq
 

No comments: